Uczestniczyłeś w kolizji, na skutek której doszło do uszkodzenia pojazdu? Masz autocasco w PZU i zastanawiasz się jak zgłosić ową, powstałą szkodę? A może jesteś ofiarą wypadku, którego sprawca posiada polisę w PZU?
Wszystkie te sytuacje sprowadzają się do jednego: do PZU zgłoszenie szkody. To dzięki tej usłudze możemy otrzymać nie tylko szereg, najważniejszych informacji odnośnie polisy dwóch stron wypadku, ale także (a właściwie – przede wszystkim) otrzymać wsparcie finansowe, niezbędne do naprawy owej szkody. Jakich terminów musisz przestrzegać i jakie dokumenty będą ci potrzebne do podjęcia pierwszego kontaktu?
Zgłoszenie szkody PZU – dlaczego to ważne?
Na wstępie wyjaśnijmy dlaczego w ogóle PZU zgłoszenie szkody jest tak istotne ze strony poszkodowanego.
Wyobraź sobie zatem sytuację, w której uczestnicy zdarzenia potrzebują pomocy medycznej na skutek np. wypadku samochodowego. W pierwszej kolejności oczywiście wzywana jest policja i pogotowie, którego celem jest zapewnić bezpieczeństwo uczestników wypadku. Kolejny krok to konieczność zgłoszenia tzw. szkody, przy pomocy jednej z dostępnych metod kontaktu. Jest to niezwykle istotne, bowiem uszkodzenie ciała nie jest tożsame z uszkodzeniem pojazdu.
Warto dodać, że przy zgłoszeniu niezbędne jest przedstawienie kompletów dokumentów, taki jak np. zdjęcie dowodu rejestracyjnego czy oświadczenie sprawcy.
PZU zgłoszenie szkody
Zgłoszenie odbywać się może za pośrednictwem różnych dróg. Wśród nich wyróżnia się metody, takie jak:
- formularz internetowy – pamiętaj, aby wybrać odpowiednią kategorię. W przypadku AC możesz wybrać np. zderzenie z przedmiotem, kradzież pojazdu lub uszkodzenie pojazdu podczas parkowania. W przypadku OC jedną z opcjami jest: uszkodzenie pojazdu podczas parkowania, przemieszczenie się ładunku lub uszkodzenie w warsztacie naprawczym.
- telefon – zgłaszając szkodę przez telefon nie zapomnij podać takich informacji, jak np. dane osobowe i kontaktowe właścicieli pojazdów, dane pojazdów, opis zdarzenia, adres jednostki policji i dane sprawcy.
- czat wideo – metoda wybierana bardzo często, zwłaszcza przez osoby będące bezpośrednio na miejscu zdarzenia.
- wiadomość SMS – po wysłaniu której kontaktuje się z nami przedstawiciel firmy,
- wiadomość e-mail,
- osobiście w oddziale – na stronie PZU znajdziesz placówkę najbliższą twojego miejsca zamieszkania lub pobytu. Na wizytę możesz umówić się za pośrednictwem dostępnego formularza na www.
- podczas spotkania z agentem,
- zgłoszenie do osoby, która zajmuje się ubezpieczeniami grupowymi w firmie.
Co ważne – zgłoszenia może dokonać dowolna osoba, która ma wszystkie dane potrzebne do zgłoszenia.
Ile masz czasu, aby zgłosić szkodę komunikacyjną?
W przypadku ubezpieczenia OC – szkodę należy zgłosić jak najszybciej jest to możliwe. W przypadku AC zgłoszenie powinno nastąpić nie później niż w ciągu 7 dni od daty powstania szkody (w niektórych przypadkach liczba ta jest korygowana do 1 dnia). Jednocześnie czas na zawiadomienie policji po zdarzeniu wynosi maksymalnie 12 godzin.
Na jakim etapie jest PZU życie zgłoszenie szkody?
PZU stworzyło usługę zwaną mojePZU, w którym po zalogowaniu otrzymujemy szereg niezbędnych informacji, dotyczących naszych polis. Na koncie możemy również analizować i zarządzać statusami dotychczasowych zgłoszeń. Aby zobaczyć na jakim etapie jest twoja, zgłoszona sprawa, musisz podać jej numer oraz swój PESEL. Alternatywą dla tej metody jest czat oraz wysłanie SMSa, który pozwoli na skontaktowanie się z tobą przez przedstawiciela firmy.
Brak komentarzy!