Wpadłeś na genialny w twoim mniemaniu biznes, który rozwiąże wiele problemów i przyczyni się do diametralnej poprawy twojej sytuacji materialnej? Każdy z nas, na pewnym etapie życia, szuka nowego rozwiązania i zawodowej drogi. Rozpoczęcie własnego biznesu to krok wymagający odwagi,kreatywności ale i sprawdzonego sposobu. Zweryfikowanie tego pomysłu jest kluczem do sukcesu i szansy na stworzenie czegoś co ma rację bytu. Jak to zrobić? Jakie są proste sposoby, które pomogą nam zweryfikować pomysł na tym etapie?
Co właściwie warto weryfikować?
No właśnie – co trzeba sprawdzić, zanim ruszymy z realizacją pomysłów? Najlepiej sprawdzić wszystko, ale jest to często niemożliwe. Dlatego też przeanalizuj:
- sam pomysł na prowadzony biznes – czy aby na pewno jest innowacyjny i wart uwagi
- grupę odbiorców – kto będzie chętny na korzystanie z otwieranego biznesu, jakie są potrzeby i możliwości finansowe tej grupy
- rynek konkurencji – co proponują, jakie ceny widnieją w ich katalogu usług itd.
- prawo polskie i ograniczenia, które z niego wynikają
- plan biznesu i plan sprzedaży
1. Podziel się pomysłem i rozmawiaj o nim
Nic tak nie weryfikuje naszych planów – jak inni. To ich pierwsza reakcja będzie kalką,która zdefiniuje postawę innych wobec pomysłu, na który wpadłeś. Entuzjazm lub zainteresowanie jest szansą powodzenia wobec większej grupy. Spokojnie! Szansa na kradzież twojego pomysłu jest niewielka,głównie przez ograniczone możliwości i brak odwagi większości z nas. Traktuj tą rozmowę jako darmowe opinie – każde uwagi, pytania lub wnioski pomogą ci zmodernizować pomysł lub nanieść w nim niezbędne poprawki. Kiedy przed grupa przyjaciół opowiesz o planie na biznes garncarski najpewniej usłyszysz kilka zagadnień, pozwalających ocenić dostępność produktów. Czy będą garnki na płytę indukcyjną? Czy będzie możliwość zamówienia garnku na własne, indywidualne życzenie? Czy dostępny będzie garnek na szparagi?
2. Sprawdź rynek
Przeanalizuj dokładnie rynek konkurencji i upewnij się że nie ma na nim identycznego produktu. Jeśli jednak istnieje to przeanalizuj jego miejsce – czy cieszy się popularnością?Jakie opinie na jego temat możemy znaleźć? Wyciągnij wnioski po jego przeanalizowaniu i zweryfikuj swój pomysł.Jest to najlepsy sposób na stworzenie czegoś lepszego, co odpowie na potrzeby rynku i przede wszystkim – naszych przyszłych klientów. Otwierając restaurację włoską w swojej dzielnicy – upewnij się czy już podobnej nie ma. Jeśli jest, sprawdź koniecznie to miejsce, opinie o nim i dostępne potrawy. Ile kosztują? Czy menu jest bogate w wybór? Jakie opinie na jego temat krążą w internecie i nie tylko?
3. A może by tak stworzyć betę?
Jeśli istnieje możliwość zrobienia czegoś testowego, co będzie swoistą próbą twojego biznesu? Nic tak nie klaruje szansy na powodzenia, jak wypróbowanie pomysłu na określonej grupie odbiorców. Testowa wersja, coś w rodzaju wersji beta, to najprostszy i jednocześnie najbardziej szczegółowy feedback dla ciebie. Po przetestowaniu wersji beta Twojego biznesu zadaj pytania odnośnie cen,usług,jakości czy użyteczności produktu, będącego elementem wzorcowym prowadzonego w przyszłości biznesu. Jeśli pomysł na twój biznes to stworzenie nowego serwisu internetowego, pomagającego zamawiać potrawy z całego miasta, lub robić zakupy spożywcze z dostępnymi zniżkami? Rusz z tygodniowym,darmowym trialem, który pozwoli sprawdzić działanie programu i serwisu. Czy wszystko działa? Czy cieszy się popularnością? Czy jest intuicyjny?
Czy to gwarantuje sukces?
Oczywiście nie ma jednej,złotej rady,która spowoduje, że prowadzony w przyszłości biznes przyniesie zyski. Niemniej jednak, powyższe kroki,pozwolą ci działać z wyprzedzeniem, zwiększając szansę na jego powodzenie. Jeśli masz możliwość przeciwdziałać potknięciom i poznawać potrzeby rynku/ klienta jeszcze przed ostatecznym działań – wykorzystaj ten pomysł. Nie od razu Rzym zbudowano, jak mawia znane przysłowie. Nie oznacza to jednak, że z góry jesteśmy skazani na porażkę.
Brak komentarzy!