Zobowiązanie, goniące kolejne zobowiązanie, spirala długów, nowe, niespodziewane wydatki, piętrzące się zobowiązania, coraz to większe trudności w terminowej spłacie, życie i oczekiwania na koniec miesiąca. Znasz to uczucie? Jeśli tak, to najpewniej szukasz rozwiązań, na złagodzenie tej trudnej sytuacji. W tym rozwiązaniu pomóc może tzw. umorzenie odsetek. Chociaż brzmi to niezwykle obiecująco i ciekawie, niewiele z pożyczkobiorców wie, o takiej możliwości. Jak zatem napisać wniosek o umorzenie? Czy warto z takiej opcji skorzystać i czy aby na pewno jest ona atrakcyjna?
Próba poszukiwania rozwiązania na nasze długi jest konieczna z kilku względów. Po pierwsze, narastające zobowiązania tworzą spiralę długów, które pogłębiają się wraz z brakiem kolejnej spłaty. Po drugie – istnieje spore ryzyko na wpisanie naszych danych do krajowych rejestrów, które z kolei powodować mogą trudności w zaciąganiu dalszych zobowiązań. No i po trzecie – długi to poważny impuls stresogenny, przyczyniający się do zmartwień i trudności w relacjach. Umorzenie odsetek ma więc wymiar szeroki i pomóc może nie tylko w kwestii obecnej sytuacji materialnej.
Wzór pisma o umorzenie odsetek od zobowiązań
Czy wiesz, że ponad 75% Polaków brało kredyt w swoim życiu? Oznacza to, że wcześniej czy później decyzja o kredycie czeka również nas. Co ciekawe, 25% z tych zapożyczonych nie analizuje wcześniej swoich możliwości finansowych, stwarzając sobie trudną sytuację. Być może dlatego, coraz częściej i chętniej, decydujemy się na spłatę należności po wcześniejszym umorzeniu odsetek. Aby uzyskać taką możliwość, musimy posiadać konkretne uzasadnienie składania wniosku. W tym elemencie wyróżnia się:
- interes dłużnika, a więc wszelkie zdarzenia niezależne od nas, które utrudniają nam terminową spłatę. W tym elemencie chodzić może o wypadek, śmierć członka rodziny, choroby lub nagłe, inne wydatki, wynikające z np. klęski żywiołowej.
- powód dyktowany przez interes publiczny, a więc ściągnięcia środków, które są jedynym źródłem przeżycia i które nie zostały dostarczone w wyznaczonym terminie (np. środki od pomocy społecznej)
Podanie kluczowego, ważnego i realnego powodu jest aspektem obowiazkowym i realnie przekładającym się na sukces złożonego wniosku. Wszelkie dokumenty, wynikające z naszego zaniechania, braku chęci spłaty, albo ze zwykłej próby uzyskania takiego przywileju zostaną odrzucone przez stronę weryfikującą. Co ważne, podając jeden z powyższych powodów musimy jasno udowodnić rację i faktyczny stan takiej sytuacji. Jeśli mowa o śmierci kogoś bliskiego, konieczne jest okazanie aktu zgonu, a w przypadku nagłej choroby – zaświadczeń lekarskich i jej opisu. Wnioski, które uwzględniają kilka powyższych powodów i są zatwierdzone dowodami, bardzo rzadko zostają odrzucone. Pozytywna decyzja umarza spłatę należności, znosząc konieczność uregulowania odsetek w przyszłości.
Jak napisać poprawny wniosek?
Jak zatem napisać wniosek, aby mieć pewność o jego pozytywnym rozpatrzeniu? Po pierwsze – należy jasno wskazać czy chcemy zwolnienia z zapłaty czy jedynie zawieszenia w ich rozliczaniu. Po drugie – dokument, który składamy, musi posiadać najważniejsze informacje, takie jak:
- dane dłużnika – adres, telefon, zameldowanie
- data złożonego wniosku
- dane wierzyciela, czyli banku lub firmy pozabankowej
- status prawny – czyli rodzaj umowy wiążącej, wraz z okresem spłaty i naliczania odsetek
- powód – czyli dowody i kwestie, upoważniające nas do odroczenia lub umorzenia
- załączniki, udowadniające realne, podane powyżej powody (im więcej tym lepiej)
- stanowisko w sprawie – jeśli deklarujemy chęć spłaty musimy podać termin, który nas będzie obowiązywał
- prośba o rozpatrzenie wniosku
- podpis z imienia i nazwiska (nie z parafki)
Brak komentarzy!